NOVINKY JESENE skladom | doručenie do 1-2 dní | voňavý darček k nákupu

Reklamačný poriadok

OTÁZKY A ODPOVEDE (FAQ)

Môžem zakúpený tovar vrátiť?

Áno. La Maison ponúka možnosť vrátenia tovaru do 14 dní od dátumu doručenia. Vďaka tomu u nás nakupujete bez akéhokoľvek rizika. V prípade, že tovar nezodpovedá Vašim predstavám alebo nesedí do Vášho interiéru, môžete ho vrátiť v priebehu 14 dní od doručenia.

Aký je proces vrátenia produktu?

Všetko, čo potrebujete spraviť, je tovar dôkladne zabaliť, ideálne do rovnakého balenia, v akom Vám bol doručený, a zaslať ho späť k nám: obchod La Maison,  Laurinská 3 811 01 Bratislava, Slovensko. O vrátení produktu nás, prosím, informujte na shop@lamaison.sk. Napíšte nám, z akého dôvodu produkt vraciate, aby sme v budúcnosti veci vedeli vylepšiť a nezabudnite pripísať číslo vašej objednávky. Prosím, berte na vedomie, že každý naspäť zaslaný produkt podlieha inšpekcii. Vaša reklamácia alebo výmena nebude uznaná v prípade, ak nebudú splnené všetky nasledujúce podmienky: Produkt musí byť v nepoužitom stave. Produkt nesmie byť poškodený, poškriabaný alebo používaný. Produkt musí byť vrátený vo svojom originálnom obale spolu s obalom a všetkými doplnkami, ktoré vám boli spolu s produktom doručené - samozrejme, obalovú krabicu s logom lamaison.sk nie je potrebné vrátiť. Produkt musí obsahovať všetky pôvodné visačky (ak sú) a nepoškodené pečate originality. Produkt musí byť dôkladne a bezpečne zabalený, ideálne v rovnakom balení, v akom bol doručený. La Maison neručí za poškodenia produktu spôsobené nedostatočnou ochranou počas spätnej prepravy.

POZNÁMKA: Poplatky za vrátenie produktu nesie zákazník.

POZNÁMKA: Nanešťastie, tovar objednaný alebo vyrobený „na objednávku“ nie je možné vrátiť.

POZNÁMKA: V žiadnom prípade neposielajte späť tovar na dobierku! Tieto zásielky nebudú prijaté a budú doručené späť odosielateľovi.

Ako dlho trvá vrátenie peňazí?

Akonáhle sa vrátený produkt na našom sklade skontroluje a spracuje, vaše peniazu vám budú vrátené, o čom vás budeme informovať prostredníctvom emailu. Ak nie je uvedené inak, vrátenie peňazí prebieha prostredníctvom bankového prevodu bez ohľadu na to, aký spôsob platby bol pri objednávke zvolený. Tento proces trvá maximálne 14 dní. Dĺžka prevodu následne závisí od typu vašej karty, účtu a podmienkach vašej banky. Vo väčšine prípadov však trvá prevod peňazí 2 - 5 pracovných dní.

Bol mi doručený nesprávny alebo poškodený produkt.

Veľmi nás mrzí, ak sa to niekedy stane. La Maison robí všetko pre to, aby sa podobným situáciám predišlo. Náš tím detailne kontroluje každý produkt pred jeho zaslaním zákazníkovi. Žiaľ, za poškodenia spôsobené počas prepravy nemôžeme ručiť. V prípade, že vám bol produkt doručený v poškodenom stave alebo ho reklamujete, zašlite fotografiu s popisom a číslom objednávky na shop@lamaison.sk. Náš tím vám obratom pošle ďalšie inštrukcie. Akonáhle vami reklamovaný produkt obdržíme, začneme reklamačný proces. Ohľadom výsledku vás budeme následne informovať max. do 30 dní.

UŽITOČNÉ INFORMÁCIE K REKLAMÁCII A ZÁRUKE.

Ak sa chystáte podať reklamáciu, prečítajte si týchto zopár riadkov a uistite sa, či táto sťažnosť nie je len zbytočnou stratou času. Zákazníci často upozorňujú na nedostatky, ktoré nie sú dôvodom na reklamáciu. Čo si  všímať a na čo si dávať pozor?

Za kvalitu predávaného tovaru voči spotrebiteľovi právne zodpovedá predávajúci. Pričom zodpovedá za vady, o ktorých vie, ale aj za tie, o ktorých nevedel – aj tu však existujú výnimky. Patria sem chyby, ktoré vznikli prirodzeným opotrebením alebo nesprávnym používaním veci. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál sa totiž nepovažuje za vadu. Rovnako nemá zmysel reklamovať patinu ako škrabanec alebo látku, ktorú ste nesprávne používali, prípadne sedačku, ktorú nadmerne zaťažujete.

Drevený aj čalúnený nábytok má svoje obmedzenia, ktoré sa týkajú napríklad vhodného umiestnenia či dodržiavania pokynov údržby a majú vplyv na uplatnenie reklamácie. Tie najčastejšie sú:

  • Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté nevhodným skladovaním alebo používaním v nevhodnom prostredí (umiestnenie v prašnom či vlhkom prostredí, znehodnotenie vplyvom živelnej katastrofy a pod.).
  • Kupujúci nemá právo na uplatnenie nárokov z vád tovaru, ak bol poškodený počas prepravy kupujúcim. Neodbornou mechanickou manipuláciou či montážou nad rámec výroby.
  • Záruka sa nedá uplatniť na vady a poškodenia vzniknuté nadmernou záťažou sedacích a podrúčkových plôch a pri použití tovaru v rozpore s jeho účelom použitia.
  • Kupujúci nemá právo na uplatnenie nárokov z vád tovaru, ktoré vznikli nesprávnou údržbou. Pri domácom čistení poťahu sa riaďte symbolmi na udržiavanie a ošetrovanie textílií, aby ste predišli nezvratnému poškodeniu čalúnenia. Pre drevené povrchy platí to isté a nie je možné ich čistiť napríklad drhnutím.
  • Záruka sa nevzťahuje na vady, ak bol tovar vystavený slnečnému žiareniu, čím došlo k farebným zmenám na výrobku a vyblednutiu. Ak bol tovar vystavený pôsobeniu chemikálií, potu či ak bol napríklad poškodený od domácich zvierat.
  • Už výberom poťahovej látky určujete podmienky, za akých môžete sedací nábytok používať. Sú poťahové látky, ktoré sú vhodné len na občasné používanie, sú poťahové látky, ktoré vydržia aj dennú intenzívnu záťaž. Sú látky menej a viac stálofarebné, elastické i nepružné atď. Ak si teda napríklad na poťah sedačky, ktorú denne intenzívne využívate, vyberiete látku s nízkou odolnosťou voči oderom a látka prirodzene začne veľmi rýchlo vykazovať známky opotrebenia, resp. vady z používania, s reklamáciou isto neuspejete. Dôvodom je, že poťahová látka nebola stavaná na záťaž, akej ste ju vystavili.

Rozdiely farby dreva alebo látky oproti vzorke

Farba dreva a jeho povrchová úprava sa môžu do istej miery líšiť oproti pôvodným vzorkám. To platí aj pre poťahové látky. Ak sa odchýlky farieb a štruktúr pohybujú v medziach národných a medzinárodných noriem (STN EN 14465 Textílie. Nábytkové textílie. Špecifikácia a skúšobné metódy), nejde o materiálovú vadu.

Žmolky

Tvorba žmolkov je mechanicky podmienená a nepredstavuje vadu materiálu. Neklamným znakom toho, že žmolky vznikli trením cudzieho materiálu na pohovke (dekoračné vankúše, deky…) sú žmolky inej farby ako samotný poťah.

Krčenie materiálu

Pri voľnom čalúnení má poťah súpravy zvlnený vzhľad a tvorba zvlnenia na sedákoch, operadlách či opierkach lakťov nie je dôvodom na reklamáciu, pretože ide o modelovo podmienený jav. Tieto časti nemajú hĺbkové prešitie a zvlnenie opticky vyrovnáte dlaňami rúk. Pri pevnom čalúnení sa poťah upevňuje a pri čalúnení naťahuje napevno. Ak sa počas používania vytvorí malé zvlnenie, ide zväčša o roztiahnutie poťahového materiálu, ktoré nie je dôvodom na reklamáciu, na rozdiel od uvoľnenia poťahu.

Vady dreva alebo konštrukcie

Vady dreva nesmú znižovať pevnosť dielcov a nesmú mať vplyv na vlastnosti výrobku. Medzi tie neprípustné patria vypadávajúce a vyhnité suky. Poškodenie drevených častí hmyzom, alebo hnilobou a povrchové trhliny hlbšie ako 1 mm či zakrivenie presahujúce povolenú toleranciu 0,2 % dĺžky dielca pri sedačkách. 

Vŕzganie

Ak chcete reklamovať vŕzganie postele alebo sedačky, presvedčte sa, či je nábytok zarovnaný do roviny a v miestnosti je dostatočná vlhkosť vzduchu (45 – 55%). Dôležitá je aj pravidelná údržba a starostlivosť o nábytok (dotiahnutie uvoľnených skrutiek, mazanie kovových spojov).